Min bilder
Namn:
Plats: Söpple, Koppom, Värmland, Sweden

Återerövra demokratin - Halvera EU-avgiften - Folkomrösta om Lissabonfördraget

Visit X09.eu

måndag, augusti 07, 2006

Junilistan för en bättre rovdjurspolitik

I lördags gick jag för första gången med i ett demonstrations-tåg. Jag slöt upp tillsammans med lokalbefolkningen i Torsby i en manifestation för en bättre rovdjurspolitik. Det kändes bra att gå med i tåget och tydligt ta ställning mot den nuvarande politiken som prioriterar vargen på människans bekostnad. Mindre bra var att polistillståndet gjorde att tåget fick gå över industriområdet i stället för genom centrum. Undrar om förstamajtåget i Torsby går samma väg.

Jag hade som representant för Junilistan hoppats få delta i debatten på lika villkor med de andra partierna. Arrangörerna nekade mig den möjligheten. Efteråt var det många som var arga över att jag inte fick delta i debatten. Jag fick i stället en minut på mig att tala om, nerifrån gräsmattan, var jag och Junilistan står i jaktfrågan. Det här sa jag:

Jag heter Hans Nilsson och kommer från ett annat vargrevir i Koppom i Västvärmland. Jag är riksdagskandidat för Junilistan, Värmlands och Sveriges tredje största parti i valet för två år sedan.

Junilistan vill att skyddsjakt på varg och jakt på lo och björn ska beslutas regionalt. Vi tycker att blyförbudet ska tas bort. Vi anser att det ska vara tillåtet att skydda sina hundar och tamdjur utan att riskera att straffas. Junilistan är kraftigt motståndare till att EU ska ta över skogspolitiken. Jägarförbundets budkavle ligger väl i linje med Junilistans politik och vi rekommenderar därför att folk skriver under.


Hans Nilsson, Koppom
Riksdagkandidat för Junilistan


Andra bloggar om: , , , , ,

Inlägget finns på Intressant.se

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Där tappade junilistan en given röst från Wermland! Tack för mig! Nu röstar jag på moderaterna igen som jag brukar!

07 augusti, 2006 14:01  
Anonymous Anonym said...

Tappar en röst men vinner en annan...min röst kommer definitivt att finnas efter jag läst detta.
De som går emot detta vet inte hur det är att ha vargen runt knutarna.

22 augusti, 2006 12:44  

Skicka en kommentar

<< Home