Min bilder
Namn:
Plats: Söpple, Koppom, Värmland, Sweden

Återerövra demokratin - Halvera EU-avgiften - Folkomrösta om Lissabonfördraget

Visit X09.eu

torsdag, september 21, 2006

Junilistans resultat i Värmland

Nu är valresultatet i Värmland klart. Valet blev en besvikelse. Vi hade väntat oss att få tio gånger så många röster som vi fick. Regeringsfrågan visade sig bli valrörelsens viktigaste. Ett nytt tvärpolitiskt parti som Junilistan fick svårt att komma fram.

Låt mig citera Elinleticia, en annan bloggare:

”..Men samtidigt ville jag rösta på junilistan. För de är i princip det enda parti jag har förtroende för. Men till slut kom jag ändå fram till samma som innan att jag måste rösta blått för regimbyte.."

Tyvärr för oss så var det många som resonerade så på båda sidor. Valet blev mycket för eller emot Göran Persson.

EU som är den viktigaste framtidsfrågan kom helt bort i debatten. Resultatet i Värmland blev något bättre än i Sverige som helhet. I mitt eget valdistrikt Järnskog i Eda kommun så fick vi 4,34 % av rösterna. Så här blev Junilistans siffror i Värmland.

Eda 1,75 %
Årjäng 1,41 %
Arvika 0,86 %
Säffle 0,70 %
Forshaga 0,65 %
Sunne 0,59 %
Kil 0,53 %
Filipstad 0,52 %
Munkfors 0,48 %
Grums 0,43 %
Torsby 0,41 %
Storfors 0,40 %
Hagfors 0,37 %
Karlstad 0,37 %
Hammarö 0,34 %
Kristinehamn 0,30 %

Värmland 0,53 %
Sverige 0,47 %

Både Eda och Årjäng kom in på Junilistans topp tio. Tack alla ni som engagerade er i valrörelsen. Nu tar vi nya tag och organiserar oss i fastare former inför EU-parlamentsvalet 2009 och Riksdags- och kommunalvalen 2010. Vill du vara med så går du in på Junilistans hemsida och registrerar dig som sympatisör. Bor du i Värmland så får du gärna ta kontakt med mig. hans.nilsson@junilistan.se


Hans Nilsson, Koppom
Andra bloggar om: , , , ,
Inlägget finns på Intressant.se

1 Comments:

Blogger Marcus Friberg said...

Gratulerar till det goda resultatet!

22 september, 2006 00:07  

Skicka en kommentar

<< Home