Min bilder
Namn:
Plats: Söpple, Koppom, Värmland, Sweden

Återerövra demokratin - Halvera EU-avgiften - Folkomrösta om Lissabonfördraget

Visit X09.eu

söndag, maj 07, 2006

NWT glömde Junilistan

Lördagen den 29 april hade NWT en artikel om demokratins problem i Värmland. Tyvärr så glömde reportern bort Junilistan bland de partier som ställer upp i riksdagsvalet. Vi har fem kandidater som bor i Värmland och en som är uppvuxen i länet på listan.

Jag är stolt över att kunna kandidera för min hembygd. Jag bor i Koppom och vill arbeta för att det ska bli tillåtet med skyddsjakt på varg. Vidare vill jag ta tillbaka makten från byråkraterna i Bryssel och föra den vidare ut i landet. Beslut som rör Värmland ska fattas i Värmland. Vi stöder kravet på lokala beslutande folkomröstningar.

Det viktigaste av allt är att komma till rätta med arbetslösheten och skapa riktiga jobb åt alla. Junilistan har ett starkt småföretagarprogram med 10 punkter, som vi vill införa tidigt i mandatperioden.

Om du vill ha starka representanter i riksdagen som kan göra Värmlands röst hörd - rösta på Junilistan i september. Glöm inte att kryssa för den kandidat som du tycker bäst driver "dina frågor".

Hans Nilsson, Koppom
Riksdagskandidat för Junilistan


Jag har placerat min blogg i Söpple på bloggkartan.se3.

Andra bloggar om: , , , , ,